Europejskie Forum Taborowe 2016

16.03.2016 - 17.03.2016 Warszawa

PLIKI DO POBRANIA

Europejskie Forum Taborowe 2016

16.03.2016 - 17.03.2016 Warszawa

Jak co roku, Europejskie Forum Taborowe podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

W marcu 2015 r. w Warszawie dyskutowano na temat innowacyjnych rozwiązań w konstrukcji pasażerskiego i towarowego taboru kolejowego, ich zastosowania i korzyści oraz ekonomiczności i efektywności pozyskiwania oraz utrzymywania pojazdów szynowych. Jednym z głównych tematów był także polski i regionalny rynek produkcji, modernizacji oraz leasingu lokomotyw elektrycznych i spalinowych.

W 2016 r. dyskusja podczas konferencji będzie prowadzona wokół sześciu głównych zakresów tematycznych:
  • Ocena opłacalności modernizacji, a zakup nowych pojazdów – na bazie dotychczasowych doświadczeń,
  • Zapotrzebowanie rynków regionu na lokomotywy towarowe – nowoczesne konstrukcje, potrzeby i plany zakupowe w kolejnych latach (w kontekście rozpoczętej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej),
  • Innowacyjne konstrukcje wagonów towarowych jako jedna z podstaw powodzenia w biznesie logistycznym (nowoczesne technologie, nowe rynki zbytu),
  • Spalinowe i elektryczne zespoły trakcyjne (przegląd rynku, planowane przyszłe zamówienia do 2020 r.),
  • Panel klientów – czego pragną, jakie życzenia i uwagi wobec producentów mają zamawiający pojazdy pasażerskie – samorządy i przewoźnicy samorządowi?
  • Prawo Unii Europejskiej – nowe przepisy, perspektywy, trudności, wpływ na rynek (dopuszczenia, TSI), bariery.
W marcu 2015 r. w Europejskim Forum Taborowym udział wzięło ok. 200 osób, reprezentujących firmy i inne podmioty z Polski, Czech, Niemiec, Francji, Ukrainy, Belgii, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Litwy, USA, Holandii. Partnerem honorowym wydarzenia były UZ – Koleje Ukraińskie, Partnerem – Bombardier, Partnerem Ubezpieczeniowym – PZU, Partnerem Złotym – Newag Group, Partnerem Srebrnym – ABB i Stadler, Partnerem Brązowym – Akiem, Depas i Vivotek. W charakterze Patrona Merytorycznego w konferencję zaangażowały się: DB Fahrzeuginstandhaltung, Instytut Kolejnictwa, Railcolor.net, MainlineDiesels.net, Railway Business Forum, Stowarzyszenie Transportu Publicznego, Zespół Doradców Gospodarczych TOR, VIS Systems i VUZ. Partnerami wydarzenia byli: Czech Trade i Business France, a Patronatem Medialnym konferencję objęli: Centre for Transport Strategies, "EURAILmag", "European-Rail Markets", "Nowa Stal", "Privatbahn Magazin", "Stalowe Forum", "Rynek Kolejowy", Think-Railways, Transport-Publiczny.pl i "Polska Gazeta Transportowa".

Uczestnicy edycji w 2015 r.:





PROGRAM

KONFERENCJI

DZIEŃ PIERWSZY, 16 marca 2016 ZWIŃ
10:00 Nowa perspektywa budżetowa Unii Europejskiej a zakupy taboru kolejowego w Polsce
  • Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektora, Centrum Unijnych Projektów Transportowych
10:30 Wstęp - rynek sprzedaży taboru kolejowego w Polsce na tle regionu
  • Michał Grobelny, Project Manager, Zespół Doradców Gospodarczych TOR
CZĘŚĆ 1: MODERNIZOWAĆ CZY KUPOWAĆ NOWE – DOTYCHCZASOWE DOŚWIADCZENIA ZWIŃ
11:00 Opłacalność modernizacji lokomotyw w polskich warunkach – wyniki badań
  • Dr hab. inż. Marek Babeł, Instytut Pojazdów Szynowych, Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
  • Dr inż. Maciej Szkoda, Instytut Pojazdów Szynowych, Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
11:30 Modernizacja używanych lokomotyw z zastosowaniem alternatywnych technik napędowych
  • Ralf Meinsen, Prezes, Kompetenznetz Berlin-Brandenburg GmbH
11:50 Poprawa wydajności używanego taboru zamiast nowych inwestycji - doświadczenia niemieckie
  • Eva-Theresia Barchi, Head of Sales, BU Rail Freight and Other Traffic, DB Fahrzeuginstandhaltung

12:10 Modernizacja a zakup w perspektywie producenta
12:30 Przerwa kawowa
CZĘŚĆ 2: ZMIANY NA RYNKU LOKOMOTYW – KONSTRUKCJE, POTRZEBY ZAKUPOWE ZWIŃ
12:50 Czy stoimy u progu zmian na rynku lokomotyw towarowych? Potrzeby zakupowe i modernizacyjne polskich przewoźników
  • Hubert Stępniewicz, Prezes Zarządu, VIS Systems
13:20 Zasobniki energii w lokomotywach i napędy hybrydowe – wciąż innowacja, czy już standard w ofercie producenta?
  • dr hab. inż. Mirosław Lewandowski, Kierownik Zakładu Trakcji Elektrycznej, Politechnika Warszawska
13:50 Pojazdy szynowo-drogowe – efektywna alternatywa dla lokomotyw manewrowych
  • Piotr Kozłowski, Corail
14:10 TX Logistik – pomiędzy wynajmem a zakupem lokomotyw
  • Christian Kai Beßler, Fleet Manager Locomotive TX Logistik AG
14:30 Panel dyskusyjny: Potrzeby zakupowe i modernizacyjne przewoźników w Europie Środkowo-Wschodniej
  • Ivan Bednárik, Prezes Zarządu, ČD Cargo
  • Janusz Kućmin, Generalny przedstawiciel Bombardier Transportation
  • Christian Kai Beßler, Fleet Manager Locomotive TX Logistik AG
  • dr inż. Adam Tułecki, Politechnika Krakowska, Instytut Pojazdów Szynowych
  • Moderator: Hubert Stępniewicz, Prezes Zarządu, VIS Systems
15:30 Lunch
16:30 Zakończenie I dnia konferencji
DZIEŃ DRUGI, 17 marca 2016 ZWIŃ
9:00 B+R w taborze szynowym
  • Piotr Pryciński, Zastępca Dyrektora Działu Zarządzania Projektami, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
CZĘŚĆ 3: WAGONY TOWAROWE – INNOWACYJNOŚĆ DLA BIZNESU ZWIŃ
9:20 Znaczenie nowoczesnego taboru kolejowego w łańcuchu logistycznym dostaw
  • Dr Marcin Hajdul, Instytut Logistyki i Magazynowania
9:40 Jaki tabor dla Rail Baltica? Jakie będą bariery techniczne na tej linii?
  • Jan Raczyński, Instytut Kolejnictwa
10:00 Switcher – konstrukcja i możliwości innowacyjnego wagonu-platformy do transportu rozjazdów
  • Magdalena Kamińska, Kierownik Biura Badań i Rozwoju, KZN Bieżanów
  • Remigiusz Tytuła, Pełnomocnik Zarządu ds. Komunikacji, KZN Bieżanów

10:20 Wagony towarowe i pasażerskie na Ukrainie – innowacje w ramach procesu modernizacyjnego
  • Prof. Eduard A. Simson, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju, Wiceprezes Zarządu, UPEC Industrial Group
  • Volodimir Krot, Dyrektor Techniczny, Koleje Ukraińskie (UZ)
10:40 Przerwa kawowa
CZĘŚĆ 4: TABOR PASAŻERSKI – WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI ZWIŃ
11:00 Trendy w rozwoju taboru dla przewozów dalekobieżnych
  • Jan Raczyński, Instytut Kolejnictwa
11:20 Planowane zakupy taboru kolejowego do 2020 r.
  • Piotr Madej, Naczelnik Wydziału Napraw i Utrzymania, „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
11:40 Plany modernizacyjne i zakupowe w kolejnej perspektywie budżetowej UE
  • Piotr Matczuk, Dyrektor Biura Restrukturyzacji, PKP Intercity
12:00 Skoda InterPanter – nowe ezety dla ruchu dalekobieżnego w CEE
  • Ivo Gurňák, Dyrektor Handlowy, Škoda Vagonka
  • Wojciech Grzonka, Sales Area Director, Škoda Transportation
12:20 Przerwa kawowa
12:40 Zlecanie na zewnątrz utrzymania taboru producentowi – czy to się opłaca?
  • Andrzej Wasilewski, Prezes Zarządu, Łódzka Kolej Aglomeracyjna
13:00 Wstęp do panelu: Standaryzacja i unifikacja w kontekście pozyskiwania spalinowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych
  • dr inż. Grzegorz Zając, Politechnika Krakowska, Instytut Pojazdów Szynowych 
  • dr inż. Maciej Michnej, Politechnika Krakowska, Instytut Pojazdów Szynowych
Panel samorządowy - jakie życzenia i uwagi względem producentów mają zamawiający pojazdy pasażerskie
  • Janusz Malinowski, Członek Zarządu, Łódzka Kolej Aglomeracyjna
  • Piotr Matczuk, Dyrektor Biura Restrukturyzacji, PKP Intercity
  • Piotr Rachwalski, Prezes Zarządu, Koleje Dolnośląskie
  • Jiří Schmidt, RegioJet
  • Piotr Madej, Naczelnik Wydziału Napraw i Utrzymania, „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
  • Moderator: Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy
CZĘŚĆ 5: PRAWO UE – NOWE REGULACJE DLA BRANŻY TABOROWEJ ZWIŃ
14:20 Rolling Stock Reference Database (RSRD) – narzędzie raportujące o stanie technicznym wagonu
  • Kornél Nagy, Project Officer for Telematic Applications, Interoperability Unit, European Railway Agency
14:40 Nowe przepisy – perspektywy, trudności, wpływ na rynek (dopuszczenia, TSI). Bariery na rynku
  • Hubert Lavogiez, Rolling Stock Sector – Interoperability Unit, European Railway Agency
15:00 Dostosowanie taboru do osób z ograniczoną możliwością poruszania się
  • Krzysztof Ochociński, Instytut Kolejnictwa
  • Dr inż. Janusz Poliński, Instytut Kolejnictwa
15:20 Podsumowanie – jaka będzie przyszłość taboru kolejowego w Europie?
  • dr inż. Andrzej Massel, Zastępca Dyrektora ds. Studiów i Projektów Badawczych
  • dr Włodzimierz Stawecki, Dyrektor, Instytut Pojazdów Szynowych "Tabor"
  • dr inż. Grzegorz Zając, Politechnika Krakowska, Instytut Pojazdów Szynowych
15:40 Lunch
16:30 Zakończenie II dnia konferencji

Organizator

Partner Srebrny

Partner Brązowy

Partner Merytoryczny

Patronat Honorowy

Partner Medialny

Tłumaczenie

O NAS

Jesteśmy częścią ZDG TOR - firmy doradczej specjalizującej się w tematyce transportowej. Organizujemy konferencje, debaty, kongresy i seminaria.

SERWISY PARTNERSKIE

RYNEK KOLEJOWY

RYNEK INFRASTRUKTURY

TRANSPORT PUBLICZNY

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

W NEWSLETTERZE OTRZYMASZ:
Zapowiedzi wszystkich imprez
Informacje o przydatnych szkoleniach
Dostęp do publikacji naszych ekspertów


AKCEPTUJEMY PŁATNOŚCI

 

DINNERS CLUB JCB MASTERCARD VISA
© 2003-2014 ZDG TOR Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Przedruk materiałów w części lub całości oraz wykorzystanie zdjęć wyłącznie za zgodą Wydawcy. E-mail: konferencje@tor-konferencje.pl
Powered by PresstoCMS