Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘Zapisz się’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na Przesyłanie informacji drogą mailową oraz Przesyłanie informacji handlowych.
POŁĄCZENIE JEST BEZPIECZNE
Prywatność podczas łączenia z tą stroną jest chroniona - dane, hasła, wiadomości, numery kart nie są widoczne dla innych użytkowników.Globalne podejście do bezpieczeństwa w transporcie kolejowym | ZWIŃ |
9:30 |
Rejestracja, poranna kawa |
10:00 |
Powitanie
|
10:05 |
Wystąpienie Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
|
10:20 |
Europejski system raportowania zdarzeń – nowy projekt ERA Safety Unit
|
10:50 |
Rekomendacje Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, analizy wypadków, typowe przyczyny, tendencje, wdrażanie rekomendacji PKBWK
|
11:15 |
Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym, problemy edukacyjne i badawcze
|
11:35 |
Dyskusja z udziałem prelegentów |
11:50 |
Przerwa kawowa |
Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem | ZWIŃ |
12:10 |
Weryfikacja certyfikatów bezpieczeństwa przewoźników kolejowych i autoryzacji bezpieczeństwa zarządców infrastruktury, zebrane doświadczenia oraz wyzwania w roku 2015
|
12:40 |
Zachowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa przy wprowadzeniu >160 km/h, dostosowanie infrastruktury, uzupełnienie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem, dyżurni ruchu i dyspozytorzy - szkolenie i weryfikacja kompetencji
|
13:10 |
Rola i zadania jednostek zaangażowanych w procesie dopuszczania nowych i zmodernizowanych linii i pojazdów do eksploatacji, jednostki notyfikowane, jednostki upoważnione, jednostki oceniające, podział odpowiedzialności za bezpieczeństwo nowych rozwiązań technicznych
|
13:45 |
Pierwsze doświadczenia praktycznego stosowania oceny ryzyka i niezależnej oceny bezpieczeństwa oraz zarządzania zagrożeniami odpowiednio w procesach dopuszczania do eksploatacji oraz eksploatacji całościowych i cząstkowych rozwiązań technicznych
|
14:10 |
Dyskusja z udziałem prelegentów |
14:40 |
Przerwa obiadowa |
Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym, doświadczenia i wyzwania | ZWIŃ |
15:20 |
Obowiązki wobec UTK inwestorów i wykonawców inwestycji kolejowych. Czy na każdą inwestycję wymagane jest zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji?
|
15:50 |
Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym, wybrane zdarzenia kolejowe - case studies
|
16:10 |
Doświadczenia hiszpańskie - procedury bezpieczeństwa wprowadzone po wypadku w Santiago de Compostela
|
16:30 |
Bezpieczeństwo na bocznicach kolejowych
|
16:50 |
Bezpieczeństwo w eksploatacji taboru kolejowego, czas eksploatacji, poziomy utrzymania, zakresy napraw, Systemy Zarządzania Utrzymaniem
|
17:10 |
Zapewnienie warunków do bezpiecznej realizacji zadań przez personel kolejowy jako warunek sine qua non podnoszenia kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym
|
17:30 |
Zamykanie inwestycji kolejowych w warunkach skracania się czasu do końca europejskiej perspektywy budżetowej versus odpowiedzialne podejście przemysłu do bezpieczeństwa w transporcie kolejowym
|
17:50 |
Dyskusja z udziałem prelegentów |
18:00 |
Zakończenie Forum
|
Krzysztof Baczyński
Ekspert, Tor-Audytor
Joaquin Briones Bermejo
ADIF
Piotr Combik
Urząd Transportu Kolejowego
Prof. Janusz Dyduch
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP
Krzysztof Dyl
Prezes, Urząd Transportu Kolejowego
Piotr Faryna
Prezes, Tor-Audytor
Ignacy Góra
Wiceprezes, Urząd Transportu Kolejowego
Włodzimierz Kiełczyński
Dyrektor Biura Bezpieczeństwa, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Janusz Kućmin
Prezes Stowarzyszenia na rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego, Europejskie Zrzeszenie Przemysłu Kolejowego
Leszek Miętek
Prezes, Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce
Marek Pawlik
Zastępca Dyrektora, Instytut Kolejnictwa
Aleksandra Perkuszewska
Safety Unit, European Railway Agency (ERA)
Jan Raczyński
Instytut Kolejnictwa
Tadeusz Ryś
Przewodniczący, Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych
Piotr Skolasiński
Ekspert, Tor-Audytor
Ryszard Węcławik
Dyrektor Działu Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego, Zespół Doradców Gospodarczych TOR
Ramiro Valdes
ADIF