Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘Zapisz się’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na Przesyłanie informacji drogą mailową oraz Przesyłanie informacji handlowych.
POŁĄCZENIE JEST BEZPIECZNE
Prywatność podczas łączenia z tą stroną jest chroniona - dane, hasła, wiadomości, numery kart nie są widoczne dla innych użytkowników.PROGRAM KONFERENCJI | ZWIŃ |
10:00 |
Rejestracja i poranna kawa |
10:30 |
Powitanie
|
10:35 |
Wprowadzenie
|
BLOK PIERWSZY: BOCZNICE I OBIEKTY INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ W 2019 ROKU | ZWIŃ |
11:00 |
Aktualna sytuacja formalno-prawna i praktyczna bocznic i OIU Ile mamy bocznic i jaka jest ich struktura. Infrastruktura prywatna a infrastruktura publiczna, bocznice udostępniane i nieudostępniane, dojazd do OIU, aktualne minimalne wymogi dla użytkowników bocznic, wymogi funkcjonowania. Rejestr Infrastruktury Kolejowej.
|
11:30 |
Nadzór Prezesa UTK nad zapewnieniem dostępu do OIU Obowiązujące regulacje prawne w ustawie o transporcie kolejowym; nowe regulacje obowiązujące w Rozporządzeniu KE 2017/2177 w sprawie dostępu do obiektów infrastruktury usługowej i usług związanych z koleją; postępowania prowadzone przed Prezesem UTK dot. dostępu do bocznic i OIU.
|
12:00 | Przerwa kawowa |
12:15 |
Zasady eksploatacji pojazdów kolejowych na bocznicach Nowe zasady dopuszczania do eksploatacji pojazdów kolejowych, wystawianie świadectwa sprawności technicznej, utrzymanie i oznakowanie pojazdów, dokumentacja systemu utrzymania, uprawnienia dla kierujących pojazdami
|
12:45 |
Bezpieczeństwo eksploatacji bocznic kolejowych Zasady opracowywania DSU; zasady opracowywania regulaminu pracy bocznicy kolejowej, dokumentacja bocznicy kolejowej, najczęstsze uwagi do składanych wniosków.
|
13:15 | LUNCH |
BLOK DRUGI: BOCZNICE I OIU W PRZYSZŁOŚCI | ZWIŃ |
14:00 |
Prawne wymogi funkcjonowania bocznic kolejowych Podstawa dokumentacyjna funkcjonowania bocznic kolejowych w Polsce: statut sieci i regulaminy z uwzględnieniem statusu regulacyjnego infrastruktury kolejowej. Wymogi dokumentacyjne do uzyskania świadectwa bezpieczeństwa użytkownika bocznicy kolejowej. Pracownicy zatrudnieni na bocznicach kolejowych.
|
14:30 |
Propozycje rozwoju bocznic kolejowych. Założenia i cel zmian. Podstawowe instrumenty zmian; prawne, organizacji i bezpieczeństwa.
|
15:00 |
Optymalizacja pracy bocznicy pod kątem rozwiązań organizacyjno-ruchowych zastosowanie nowych systemów technicznych, prędkości dopuszczalne i przepustowość zasady obsługi i utrzymania, efektywne wykorzystanie zasobów oraz usprawnienie technologii pracy bocznicy kolejowej.
|
15:30 | Dyskusja. Zakończenie |
dr Mirosław Antonowicz
Członek Zarządu PKP SA
adw. Tomasz Chudzinski
Kancelaria Adwokacka Adw. Tomasza Piotra Chudzinskiego
Piotr Faryna
Tor-Audytor sp. z o.o.
dr Ignacy Góra
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
Alicja Kozłowska
Dyrektor Departamentu Regulacji Rynku Urzędu Transportu Kolejowego
Wojciech Reszka
Przedstawiciel PKP SA
Paweł Rolek
Dyrektor Departamentu Monitorowania i Bezpieczeństwa Urzędu Transportu Kolejowego
r. pr. Jakub Tomczak
autor bloga : prawokolei.pl
Ryszard Węcławik
Prezes Zarządu, Tor Certyfikacje sp. z o.o.
dr Tomasz Zielenkiewicz
Senior Associate, kancelaria Domański Zakrzewski Palinka sp. k.