Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘Zapisz się’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na Przesyłanie informacji drogą mailową oraz Przesyłanie informacji handlowych.
POŁĄCZENIE JEST BEZPIECZNE
Prywatność podczas łączenia z tą stroną jest chroniona - dane, hasła, wiadomości, numery kart nie są widoczne dla innych użytkowników.DZIEŃ 1: 24 LUTEGO | ZWIŃ |
WSTĘP | ZWIŃ |
11:30 | Rejestracja i poranna kawa |
12:00 |
Powitanie
|
GLOBALNE PODEJŚCIE DO BEZPIECZEŃSTWA W TRANSPORCIE KOLEJOWYM | ZWIŃ |
12:05 |
Rola bezpieczeństwa kolejowego. Działania. Zmiany prawne
|
12:20 |
Wystąpienie przedstawiciela Safety Unit ERA
|
12:50 |
Wnioski z oceny bezpieczeństwa kolejowego, zamierzenia Urzędu Transportu Kolejowego na 2016 r. w kierunku poprawy bezpieczeństwa, kierunki działań, regulacje, realizacja nadzoru
|
13:20 |
Stan bezpieczeństwa kolejowego w Polsce – perspektywa Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych (PKBWK) Analizy wypadków, typowe przyczyny, tendencje, wdrażanie rekomendacji PKBWK
|
13:50 |
Przerwa kawowa |
BLOK I: SYSTEMY ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM | ZWIŃ |
14:05 |
Regulacje i systemy zarządzania bezpieczeństwem w praktyce Wdrażanie i stosowanie systemów zaradzania bezpieczeństwem kolejowym przez przewoźników i zarządców infrastruktury. Doświadczenia zebrane w latach 2010-2015. Wnioski na przyszłość.
|
14:35 |
Stosowanie SMS zarządcy infrastruktury PKP PLK Funkcjonowanie PKP PLK w oparciu o system zarządzania bezpieczeństwem zarządcy infrastruktury. Odniesienia do eksploatacji, inwestycji oraz interfejsów
|
15:05 |
Bezpieczeństwo na bocznicach kolejowych - projekt zmian do ustawy o transporcie kolejowym Przyszłość bocznic kolejowych. Regulaminy obsługi bocznic a SMS. Wypadki na bocznicach i ich raportowanie
|
15:35 |
Debata - panel dyskusyjny Znaczenie bezpieczeństwa dla biznesu kolejowego
|
16:20 |
Lunch |
DZIEŃ 2: 25 LUTEGO | ZWIŃ |
8:30 | Poranna kawa |
BLOK II: WSPÓLNE METODY BEZPIECZEŃSTWA ODNOŚNIE OCENY RYZYKA I MONITOROWANIA | ZWIŃ |
9:00 |
System zarządzania bezpieczeństwem a wspólne metody bezpieczeństwa w praktycznym funkcjonowaniu przedsiębiorstw kolejowych Idea i cel regulacji dotyczących bezpieczeństwa kolejowego
|
9:30 |
CSM RA Główne zasady oraz praktyczne zastosowanie oceny i wyceny ryzyka
|
10:00 |
CSM M Rzeczywiste cele monitorowania i jego rola w doskonaleniu systemów zarządzania bezpieczeństwem
|
10:30 |
Utrzymanie, systemy zarządzania utrzymaniem taboru kolejowego Problematyka ECM - MMS - DSU
|
11:00 |
Przerwa kawowa |
BLOK III: BEZPIECZEŃSTWO W TRANSPORCIE KOLEJOWYM A TECHNIKA I REGULACJE | ZWIŃ |
11:15 |
Bezpieczeństwo a interoperacyjność Zadania jednostek oceniających w procesach dopuszczania nowych i zmodernizowanych linii i pojazdów kolejowych do eksploatacji
|
11:45 |
Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych oraz wypadki z udziałem „osób nieuprawnionych” - czy jest szansa na poprawę bezpieczeństwa w tym zakresie? Doświadczenia z krajów UE, analizy wypadków, zastosowanie procedur CSM typu risk assesment i monitoring dla zdecydowanej poprawy wskaźników zdarzeń na przejazdach
|
12:15 |
Lunch |
13:00 |
Dopuszczenia do eksploatacji, świadectwa typu, świadectwa zgodności z typem Nowości z zakresu dopuszczania do eksploatacji pod kątem bezpieczeństwa
|
13:30 |
Bezpieczeństwo a inwestycje w infrastrukturze Bezpieczeństwo a wykonywanie prac torowych, praca "pod ruchem", zagrożenia dla bezpieczeństwa kolejowego na etapie projektowania, realizacji budowy, relacje pomiędzy wykonaniem inwestycji a eksploatacją dla uzyskania zezwolenia na dopuszczenie
|
14:00 |
Przewozy towarów niebezpiecznych Nowe regulacje, praktyka stosowania szczególnych wymogów bezpieczeństwa przewozów towarów niebezpiecznych, tabor i terminale
|
14:30 |
Otwarta dyskusja z udziałem prelegentów |
15:00 |
Zakończenie Forum |
Krzysztof Baczyński
Tor-Audytor
Christopher Carr
European Railway Agency
Piotr Cukierski
European Railway Agency
Krzysztof Dyl
Urząd Transportu Kolejowego
Piotr Faryna
Tor-Audytor
Ignacy Góra
Urząd Transportu Kolejowego
Krzysztof Irmiński
Stowarzyszenie Doradców RID
Włodzimierz Kiełczyński
PKP Polskie Linie Kolejowe
Zdzisław Kotowski
VIS Systems
dr Katarzyna Leśkiewicz
Kancelaria KLJB Leśkiewicz i Wspólnicy sp. k.
Tomasz Libront
THB Polska Sp. z o.o.
Janusz Mądry
PKP PLK
Natalia Petryk
Urząd Transportu Kolejowego
dr Sławomir Pijanowski
POLRISK
Anita Pilaszkiewicz
Stowarzyszenie Doradców RID
Tadeusz Ryś
Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych
Piotr Skolasiński
Tor-Audytor
Anna Stadnicka
Urząd Transportu Kolejowego
Hubert Stępniewicz
VIS Systems
Piotr Stomma
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Ryszard Węcławik
Zespół Doradców Gospodarczych TOR
Michał Zięcina
PKP Polskie Linie Kolejowe
Edward Bartochowski
Zakłady Automatyki KOMBUD SA