Integracja Systemów Informacji Pasażerskiej na sieci kolejowej - stan obecny w Polsce, przykłady rozwiązań
23.03.2018
Warszawa
23.03.2018
POŁĄCZENIE JEST BEZPIECZNE
Prywatność podczas łączenia z tą stroną jest chroniona - dane, hasła, wiadomości, numery kart nie są widoczne dla innych użytkowników.
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
tylko
-2004
do końca oferty promocyjnej
Założeniem powyższego seminarium jest przedstawienie i analiza obecnego stanu systemu informacji pasażerskiej na sieci PKP oraz wykazanie możliwości połączenia obecnie pracujących lokalnych systemów dynamicznej informacji pasażerskiej w jeden, spójny system, opierający się na ujednoliconych zasadach. Przedstawione zostaną problemy które dotyczą samych procesów integracji poszczególnych systemów i podsystemów. Omówione zostaną przykłady z Europy, aby zaprezentować najczęściej spotykane przeszkody podczas łączeń poszczególnych elementów w systemach informacji pasażerskiej. Zaprezentowane zostaną przykłady, jak radzą sobie z takimi problemami najlepsi. Nie zapomnimy również przedstawić aspektów ekonomicznych prezentowanych problemów.
Przez szereg ostatnich lat przy realizacji wielu projektów odnowy - budowy dworców, stacji i przystanków kolejowych, powstawały systemy dynamicznej informacji pasażerskiej. Każdy z tych systemów w dniu dzisiejszym stanowi oddzielny i niezależny oraz samodzielnie pracujący zestaw. W momencie kiedy zaszłaby potrzeba połączenia tych wszystkich podsystemów i zarządzania całością jako jednym systemem, z dnia na dzień, okazałoby się że jest to niemożliwe. Powód jest bardzo prosty - w chwili powstawania wszystkich oddzielnych systemów, zarządzenia i regulacje mówiły w prosty sposób o bardzo ogólnych uwarunkowaniach dla prezentowania informacji pasażerskiej - głównie o kolorystyce, ale nie zawierały wytycznych co do zaplecza serwerowego, danych czy systemów informatycznych. Mówiły o dniu dzisiejszym (tu i teraz) i o obecnych potrzebach. Systemy informacji pasażerskiej powstawały i powstają nadal, zarządzenia również, z tym iż w chwili obecnej bardziej szczegółowo opisują wytyczne dotyczące kompleksowej informacji pasażerskiej, lecz nadal lokalnie lub na bardzo niewielkim obszarze i nadal zbyt ogólnie. Aby zintegrować i połączyć wszystkie funkcjonujące w chwili obecnej systemy, niezbędne jest przeanalizowanie ich samych, wskazać elementy które są wspólne oraz takie, które będą wymagały dodatkowej analizy, a na samym końcu wykazane zostaną wnioski - te wnioski winny znaleźć odzwierciedlenie w stosownych przepisach i zarządzeniach - o tym wszystkim będziemy mówić podczas naszego spotkania.
Należy pamiętać, że systemy lokalne winny stanowić zaplecze awaryjne, lecz jeden spójny system powinien zarządzać kompleksowo informacją pasażerską, będącą pod kontrolą lokalnie na poszczególnych dworcach, stacjach i przystankach, z kilku istotnych względów, jednym z nich jest system sprzedaży biletów, który nie jest tylko narzędziem do osiągania wyników ekonomicznych, lecz także służy do przekazywania informacji pasażerskiej i na danych systemu rozkładowego opierają się dane wspomagające sprzedaż, ale również kontrolowanie biletów. Nie wspominając o internetowej informacji dla podróżnych, czy dla wszystkich służb czuwających nad właściwą realizacją zadań przewozowych. Musimy pamiętać, że niebawem trzeba będzie pochylić się nad połączeniem kolejowych systemów informacji pasażerskiej z systemami lokalnych przewoźników (aglomeracje, regiony), ten temat także zostanie poruszony.
Nawiązując do powyższego chcemy serdecznie zaprosić wszystkich , którzy borykają się z poruszoną problematyką, chcą się podzielić swoimi doświadczeniami i wysłuchać wskazówek oraz analiz przygotowanych przez eksperta. Chcielibyśmy, żeby to spotkanie pomogło w pracy podczas konstruowania i planowania systemów informacji pasażerskiej.
Seminarium przeprowadzone zostanie w ramach projektu TOR Akademia. Jest on ukierunkowany na dostarczenie uczestnikom aktualnej i wyczerpującej wiedzy z zakresu funkcjonowania rynku transportowego i infrastrukturalnego. Wydarzenia seminaryjne realizowane są w siedzibie ZDG TOR, a grupy uczestników liczą maksymalnie 16 osób.
Chcesz zorganizować to szkolenie w swojej firmie w formule zamkniętej? Zapytaj nas o ofertę!
Cena
990 zł
Netto za każdego uczestnika
9:30
|
Rejestracja uczestników.
|
9:45
|
Powitanie i krótki wstęp.
|
10:00
|
Systemy informacji pasażerskiej funkcjonujące na sieci kolejowej (zarządzanie, dane, wymiana danych, serwis, utrzymanie). Sposoby zarządzania systemami informacji pasażerskiej.
|
11:00
|
Przerwa kawowa
|
11:10
|
Możliwości integracji systemów wyspowych (systemy wyspowe i połączone).
|
12:10
|
Przerwa kawowa
|
12:20
|
Planowanie, projektowanie i budowa systemów informacji pasażerskiej. Dane dla informacji pasażerskiej - wymiana danych w systemach informacji pasażerskiej. Utrzymanie i serwisowanie systemów informacji pasażerskiej. Zaplecze serwerowe systemów informacji pasażerskiej. Awarie systemów informacji pasażerskiej. Odpowiedzialność za prezentowane dane. Aspekty ekonomiczne dotyczące systemów informacji pasażerskiej
|
13:15
|
Lunch
|
14:00
|
Jak to się robi w Europie - przykłady integracji systemów informacji pasażerskiej w krajach europejskich.
|
14:30
|
Jak to robią najlepsi - dobre rozwiązania i przykłady najlepiej funkcjonujących systemów informacji pasażerskiej.
|
15:15
|
Wymiana doświadczeń. Dyskusja. Pytania uczestników.
|
15:45
|
Zakończenie seminarium.
|
Cena
990 zł + VAT
od 10.03.2018
Błękitny Wieżowiec, piętro 15
Warszawa
Siedziba ZDG TOR, Plac Bankowy 2