Komisje kolejowe: zadania - obowiązki - doświadczenia - dobre praktyki III edycja
19.10.2017
Warszawa
19.10.2017
POŁĄCZENIE JEST BEZPIECZNE
Prywatność podczas łączenia z tą stroną jest chroniona - dane, hasła, wiadomości, numery kart nie są widoczne dla innych użytkowników.
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
tylko
-2159
do końca oferty promocyjnej
W marcu 2016 roku nastąpiły zmiany ustawowe dotyczące funkcjonowania bocznic kolejowych, w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem procesów ich eksploatacji i utrzymania. W wyniku tych zmian na użytkowników bocznic nałożone zostały nowe obowiązki w zakresie zgłaszania Przewodniczącemu Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych oraz Prezesowi UTK wszelkich zdarzeń (wypadków i incydentów), badania przyczyn zdarzeń przez powołane w tym celu komisje kolejowe oraz rejestrowania zdarzeń i analizy ich wpływu na poziom bezpieczeństwa na bocznicy.
Zakres tych obowiązków jest na tyle nowym i trudnym wyzwaniem dla użytkowników bocznic, że obejmuje on działania, które dla wielu z nich często nie stanowiły elementu o znaczącym wpływie na działalności bocznicy. Szczególnie działanie w zakresie powoływania i prac komisji kolejowych, które będą badały zdarzenie, ustalały jego przyczyny bezpośrednie i pośrednie oraz systemowe, stanowić będą wyzwanie głównie dla członków takich komisji.
Dlatego podejmujemy działanie szkoleniowe mające na celu dostarczenie użytkownikom bocznic i ich personelowi, który został powołany do pracy w komisjach kolejowych, zakresu wiedzy niezbędnego do podołania tym wyzwaniom.
Warsztaty przeprowadzone zostaną w ramach projektu TOR Centrum Szkoleniowe. Jest on ukierunkowany na dostarczenie uczestnikom aktualnej i wyczerpującej wiedzy z zakresu funkcjonowania rynku transportowego i infrastrukturalnego. Wydarzenia seminaryjne realizowane są w siedzibie ZDG TOR, a grupy uczestników liczą maksymalnie 16 osób.
Kontakt: Marta Mazurczak
Cena
1090 zł
Netto za każdego uczestnika
8:30
|
Rejestracja, poranna kawa
|
8:55
|
Powitanie – wprowadzenie do zajęć
|
9:00
|
Praca komisji kolejowych – rozporządzenie MIB 2016/369 część I
- zawiadomienie o zdarzeniu – załącznik nr 1 do rozporządzenia,
- powołanie komisji kolejowej i przewodniczącego,
- uprawnienia członków komisji,
- uprawnienia przewodniczącego komisji,
- protokół ustalenia stanu hamulców – załącznik nr 2 do rozporządzenia.
- protokół oględzin miejsca – załącznik nr 3 do rozporządzenia,
- protokół oględzin przejazdu/przejścia – załącznik nr 4 do rozporządzenia,
- protokół ustaleń końcowych – załącznik nr 6 do rozporządzenia.
- kwalifikacja przyczyny bezpośredniej – załącznik nr 5 do rozporządzenia,
- identyfikacja przyczyny pierwotnej,
- identyfikacja przyczyn pośrednich,
- identyfikacja przyczyn systemowych.
|
10:30
|
Przerwa
|
10:40
|
Nadzór Prezesa UTK i PKBWK nad komisjami kolejowymi
- Porozumienie UTK – PKBWK z dnia 3 czerwca 2016,
- Postanowienia szczegółowe – załącznik do porozumienia.
|
10:50
|
Poradnik podejmowania decyzji w badania wypadków i incydentów (Guidance on the decision to investigate accidents and incidents – ERA) oraz dobrych praktyk w zakresie raportowania (Guidance on good reporting practice – ERA)
- identyfikowanie wypadków i poważnych wypadków, incydentów,
- zbieranie faktów, tworzenie zapisów i dokumentacji,
- analizy i wnioski,
- rekomendacje.
|
11:10
|
Studium przypadku – warsztaty: praca komisji kolejowej – cz. I:
- incydent
- wypadek
- poważny wypadek
|
11:55
|
Przerwa
|
12:05
|
Studium przypadku – warsztaty: praca komisji kolejowej – cz. II:
- incydent
- wypadek
- poważny wypadek
|
13:30
|
Lunch
|
14:15
|
Doświadczenia i wnioski z prac komisji kolejowych – rola i obowiązki Przewodniczącego Komisji Kolejowej
|
15:45
|
Zakończenie warsztatów – wręczenie certyfikatów
|
Cena
1090 zł + VAT
od 20.09.2017
Plac Bankowy 2, Warszawa
Warszawa
Siedziba ZDG TOR, Plac Bankowy 2, 15 piętro