Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘Zapisz się’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na Przesyłanie informacji drogą mailową oraz Przesyłanie informacji handlowych.
POŁĄCZENIE JEST BEZPIECZNE
Prywatność podczas łączenia z tą stroną jest chroniona - dane, hasła, wiadomości, numery kart nie są widoczne dla innych użytkowników.Rejestracja i wstęp | ZWIŃ |
9:30 |
Rejestracja, poranna kawa |
10:00 |
Wstęp
|
BLOK I: Wymagania kwalifikacyjne, warunki pracy maszynistów i dyżurnych ruchu | ZWIŃ |
10:10 |
Prowadzący pojazdy kolejowe – wpływ zmian przepisów prawnych na praktykę eksploatacyjną Aktualne ramy prawne, nowe i zmodyfikowane wymagania, obowiązki stron zaangażowanych w proces kształcenia i egzaminowania, zobowiązania w obszarze monitorowania czasu pracy i zatrudnienia
|
10:40 |
Warunki zatrudnienia i czas pracy maszynisty oraz dyżurnego ruchu Czas pracy a bezpieczeństwo ruchu. Czas pracy a efektywność działalności przewoźnika. Regulacja czasu pracy maszynisty – założenia projektu Ustawy o czasie pracy maszynisty.
|
11:10 |
System szkoleń i doskonalenia umiejętności Zasady szkolenia. Podmioty wykonujące szkolenia. Szkolenia wewnętrzne, weryfikacja okresowa kwalifikacji. Wspólne szkolenia. Symulatory.
|
11:40 |
Specyfika zawodu maszynisty i dyżurnego ruchu z punktu widzenia związku zawodowego Postulaty odnośnie wymagań kwalifikacyjnych i warunków pracy zatrudnionych na stanowiskach maszynisty, kierującego innym pojazdem kolejowym oraz dyżurnego ruchu
|
12:10 |
Wprowadzane zmiany a funkcjonowanie systemu: dyskusja z udziałem wszystkich uczestników seminarium |
12:30 |
Przerwa kawowa |
BLOK II: Zdrowie i stres pracownika a bezpieczeństwo kolei | ZWIŃ |
12:45 |
Badania i dokumentacja lekarska, predyspozycje psychofizyczne Wymagania zdrowotne. Dokumentacja badań lekarskich. Wiek maszynisty i dyżurnego ruchu. Sposoby radzenia sobie z napięciem i stresem na stanowiskach pracy związanych z ruchem pociągów.
|
13:15 |
Zdarzenia kolejowe: case studies Zdarzenia kolejowe na sieci kolejowej i bocznicy. Doświadczenia polskie i ze świata. Wypadki mające związek z czynnikiem ludzkim. Rutyna, zmęczenie i alkohol na stanowisku pracy.
|
13:45 |
Przerwa obiadowa |
BLOK III: Nowoczesne systemy techniczne | ZWIŃ |
14:30 |
Nowoczesne systemy zarządzania ruchem i bezpieczeństwem – stan i perspektywy w RP Dyżurny ruchu wobec różnych systemów sterowania. Współpraca różnych systemów srk. Komunikacja i zależności. Nowoczesność w kabinie pojazdu trakcyjnego.
|
15:00 |
Styk (interfejs): maszynista – dyżurny ruchu. Współpraca a mitygacja zagrożeń. Zasady i praktyka współpracy. Regulaminy i instrukcje. Systemy wspomagające.
|
15:30 |
Dyskusja z udziałem wszystkich uczestników seminarium |
16:00 |
Zakończenie |
Piotr Faryna
Prezes, Tor-Audytor
Krzysztof Baczyński
Ekspert, Tor-Audytor
Henryk Zgrzebnicki
Urząd Transportu Kolejowego
Mirosław Skubiszyński
Zastępca Dyrektora, Biuro Eksploatacji, PKP Polskie Linie Kolejowe
Bartłomiej Hadzicki
Prezes Zarządu, CARGO Master Sp. z o.o.
Leszek Miętek
Przewodniczący, Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych
Grzegorz Herzyk
Rzecznik Prasowy, Członek Prezydium Rady Krajowej Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP
Andrzej Tucholski
Kolejowa Medycyna Pracy, PKP S.A.
Ryszard Węcławik
Dyrektor Działu Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego, Zespół Doradców Gospodarczych TOR Sp. z o.o.