Nowe obowiązki w zakresie utrzymania i udostępniania infrastruktury bocznic
14.06.2019
Warszawa
14.06.2019
POŁĄCZENIE JEST BEZPIECZNE
Prywatność podczas łączenia z tą stroną jest chroniona - dane, hasła, wiadomości, numery kart nie są widoczne dla innych użytkowników.
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
tylko
-1556
do końca oferty promocyjnej
Zmiany funkcjonowania bocznic kolejowych w Polsce nastąpiły w wyniku implementacji Dyrektywy 34/2012 w sprawie utworzenia europejskiego jednolitego obszaru kolejowego. Zapisy w/w Dyrektywy wprowadziły szereg nowych regulacji prawno-organizacyjnych dla właścicieli bocznic i podmiotów zarządzających w zasadach ich utrzymania oraz w procesach prowadzenia ruchu kolejowego.
Dotychczasowi użytkownicy bocznic kolejowych stając się zarządcami infrastruktury kolejowej napotykali i napotykają szereg nowych wyzwań i obowiązków, które dotychczas nie były ich udziałem. Wpływ wybranego modelu zarządzania infrastrukturą, która dotychczas określana była jako bocznica kolejowa, przekłada się na nowe obowiązki związane z utrzymaniem i udostępnianiem infrastruktury bocznicy a w konsekwencji na wielkość kosztów koniecznych do poniesienia przez jej właściciela lub zarządcę. Zdefiniowanie - adekwatnie do potrzeb właściciela – zasad zarządzania obszarem bocznicy przekłada się na zakresy dokumentów bezpieczeństwa bocznicy: przepisów wewnętrznych, regulaminu pracy bocznicy czy opisu zarządzanej infrastruktury jak też regulaminów i cenników dla obiektów kolejowej infrastruktury usługowej oraz wpływa na możliwości ewentualnego obniżania kosztów przez współudział w nich innych podmiotów. Dotyczy to również poprawności określenia miejsc styku i kosztów dostępu wymaganych przez zarządców stycznych infrastruktur.
Eksperci TOR Certyfikacje, na bazie omówienia zmian w przepisach dla „użytkowników bocznic kolejowych”, opiszą modele i ścieżki postępowania w typowych i nietypowych rozwiązaniach funkcjonalnych infrastruktur bocznic kolejowych oraz prywatnych linii kolejowych.
Seminarium będzie prowadzone w oparciu o konkretne, zanonimizowane przykłady rozwiązań, w tym wdrożonych ze wsparciem ekspertów TOR Certyfikacje Sp. z o.o.
Warsztaty przeprowadzone zostaną w ramach projektu TOR AKADEMIA. Jest on ukierunkowany na dostarczenie uczestnikom aktualnej i wyczerpującej wiedzy z zakresu funkcjonowania rynku transportowego i infrastrukturalnego.
Chcesz zorganizować to szkolenie w swojej firmie w formule zamkniętej? Zapytaj nas o ofertę!
Kontakt: Marta Mazurczak
Cena
1090 zł
Netto za każdego uczestnika
9:45
|
Rejestracja uczestników
|
10:00
|
Powitanie – wprowadzenie do zajęć
|
10:05
|
I. UWARUNKOWANIA WYBORU MODELU ZARZĄDZANIA INFRASTRUKTURĄ BOCZNIC KOLEJOWYCH
- Wymagania i zwolnienia ustawowe
- Zarządca infrastruktury prywatnej a użytkownik bocznicy
- Obszary transportu wewnątrzzakładowego
|
10:50
|
II. IDENTYFIKOWANIE MODELI ZARZĄDZANIA BOCZNICĄ a DOKUMENTACJA EKSPLOATACJI i BEZPIECZEŃSTWA
- Model a dokumentacja eksploatacji i bezpieczeństwa
- Model a koszt działalności
|
11:35
|
Przerwa kawowa
|
11:45
|
III. PROWADZENIE RUCHU KOLEJOWEGO PRZEZ POŁĄCZENIE DRÓG KOLEJOWYCH ZARZĄDZANYCH PRZEZ RÓŻNYCH ZARZĄDCÓW
- Opłaty za dostęp do manewrów
- Wzajemne rozliczenia zarządców stycznych infrastruktur
|
12:30
|
Lunch
|
13:00
|
IV. OBIEKTY INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ NA OBSZARACH BOCZNIC
- Usługi ogólnodostępne
- Usługi dla potrzeb własnych
|
14:20
|
V. ZMIANY W INFRASTRUKTURZE BOCZNICY
- Dokumentacja technologiczna i bezpieczeństwa bocznicy oraz transportu wewnatrzzakładowego
- Zarządzanie zmianą w systemie kolei
|
15:40
|
Podsumowanie – wręczenie certyfikatów
|
15:50
|
Zakończenie szkolenia
|
Cena
1090 zł + VAT
od 01.06.2019
Błękitny Wieżowiec, Pl. Bankowy 2, XV piętro
Warszawa
Plac Bankowy 2, Warszawa