Organizowanie publicznego transportu zbiorowego poza swoim obszarem
31.03.2015
Warszawa
31.03.2015
POŁĄCZENIE JEST BEZPIECZNE
Prywatność podczas łączenia z tą stroną jest chroniona - dane, hasła, wiadomości, numery kart nie są widoczne dla innych użytkowników.
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
tylko
-3092
do końca oferty promocyjnej
Brak miejsc na obecną edycję! Osoby zainteresowane udziałem w seminarium, proszę o kontakt marta.rodziewicz@tor-konferencje.pl.
Seminarium ma na celu przedstawienie ograniczeń w organizowaniu publicznego transportu zbiorowego wykraczającego poza obszar organizatora w aktualnie obowiązującym stanie prawnym, a także przedstawienie co się zmieni po wejściu w życie nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, nad którą pracuje Sejm (sejmowy druk nr 2928 z 26.09.2014 r.).
Przez obszar wielu gmin w Polsce aktualnie przebiegają linie komunikacyjne, które wykraczają poza obszar jednej gminy, a nawet poza obszar jednego powiatu lub jednego województwa. W związku z wejściem w życie w dniu 1 marca 2011 r. ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, przewozy te stanowią odpowiednio powiatowe i wojewódzkie przewozy pasażerskie. Organizatorem tych przewozów, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 i 5 PTZ jest powiat lub województwo, a zadanie to jest ich zadaniem własnym w rozumieniu art. 216 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.). Zadania organizatora powinien wykonywać odpowiednio w przypadku powiatu starosta, a w przypadku województwa – marszałek województwa. Tymczasem w wielu gminach przewozy powiatowe i wojewódzkie, a nawet międzywojewódzkie (np. do sąsiedniej gminy w innym województwie) są nadal wykonywane i finansowane z budżetu gminy, co stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Z budżetu nie można bowiem finansować zadań własnych innych jednostek samorządu terytorialnego
Do udziału w seminarium zapraszamy Dyrektorów Wydziałów Publicznego Transportu Zbiorowego urzędów marszałkowskich, powiatowych i miejskich, osoby odpowiedzialne za planowanie rozwoju sieci komunikacyjnej i organizowanie przetargów na komunikacje miejską a także operatorów wykonujących przewozy na liniach przekraczających granice miasta, powiatu albo województwa.
Seminarium obejmuje także część warsztatową.
Seminarium przeprowadzone zostanie w ramach projektu TOR Centrum Szkoleniowe. Jest on ukierunkowany na dostarczenie uczestnikom aktualnej i wyczerpującej wiedzy z zakresu funkcjonowania rynku transportowego i infrastrukturalnego. Wydarzenia seminaryjne realizowane są w siedzibie ZDG TOR, a grupy uczestników liczą maksymalnie 10 osób.
Cena
990 zł
Netto za każdego uczestnika
10:00 - 13:00
|
1. Definicja publicznego transportu zbiorowego. 2. Pojęcie organizowania publicznego transportu zbiorowego. 3. Zadania organizatora. 4. Niedopuszczalność organizowania przewozów nie mających charakteru użyteczności publicznej. 5. Pojęcie zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych. 6. Definicja organizatora publicznego transportu zbiorowego. 7. Rodzaje organizatorów. 8. Dopuszczalność powierzenia organizowania. 9. Możliwe formy współpracy między jednostkami samorządu terytorialnego. 10. Pomoc finansowa (dotacja) i jej zalety. 11. Porozumienia jednostek samorządu terytorialnego. a. poziome: gminy z gminą i powiatu z powiatem b. pionowe: gminy z powiatem, gminy z województwem, powiatu z województwem 12. Zgłaszanie niezaspokojonych potrzeb transportowych. 13. Ograniczenia w zawieraniu porozumień. a. wymóg sąsiadowania gmin b. konieczność partycypacji finansowej w koniecznej wysokości c. ograniczenia do obszaru województwa d. ograniczenia dot. związków komunalnych 14. Związki jednostek samorządu terytorialnego: a. związki komunalne gmin b. związki powiatów 15. Zestawienie dopuszczalnych i niedopuszczalnych porozumień i związków. 16. Współpraca związków komunalnych z sąsiadującymi gminami. 17. Rodzaje przewozów. a. gminne b. powiatowe c. wojewódzkie d. międzywojewódzkie 18. Zmiana rodzaju przewozu na skutek zawarcia porozumienia albo związku. 19. Kryteria właściwości organizatora: a. obszar działania b. zasięg przewozów 20. Konsekwencje organizowania transportu za kogoś innego. 21. Terytorialny zasięg obowiązywania planu transportowego.
|
13:00-14:00
|
Lunch
|
14:00 - 16:00
|
1. Uchwalanie Taryfy opłat za przejazd. a. jako bezwzględnie obowiązującej urzędowej ceny maksymalnej b. obowiązującej wyłącznie operatorów wykonujących przewozy na zlecenie danego organizatora 2. Wy bór operatora. a. w przetargu b. w trybie koncesji na usługi c. poprzez bezpośrednie zawarcie umowy 3. Podmiot wewnętrzny. 4. Rodzaje umów z operatorem: a. płatność za rzeczywiście przejechane wozokilometry b. umowa typu koncesja na usługi 5. Rekompensata i dopuszczalność jej przyznawania.
|
Cena
990 zł + VAT
od 20.02.2015
Warszawa
Siedziba ZDG TOR, Plac Bankowy 2, Warszawa