Systemy miejskich wypożyczalni rowerów
30.06.2015
Warszawa
30.06.2015
POŁĄCZENIE JEST BEZPIECZNE
Prywatność podczas łączenia z tą stroną jest chroniona - dane, hasła, wiadomości, numery kart nie są widoczne dla innych użytkowników.
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
tylko
-3001
do końca oferty promocyjnej
W ostatnich latach obserwujemy istną eksplozję liczby systemów miejskich wypożyczalni rowerów. Liczba stacji wypożyczeń w ramach pojedynczego systemu dochodzi do kilku tysięcy, a największy miejski system przekroczył liczbę 60 000 rowerów. Systemy rowerów miejskich stały się realna alternatywą i uzupełnieniem innych systemów komunikacji miejskiej a prognozy ich rozwoju w przyszłości wskazują tendencje rozwojowe. Trendy światowe znajdują swoje odzwierciedlenie również w systemach transportowych miast polskich, liczba istniejących miejskich systemów rowerów jest coraz wyższa, a istniejące systemy podlegają rozbudowie i ekspansji na tereny przyległe do aglomeracji miejskich.
Pomimo burzliwego rozwoju dużym utrudnieniem jest uzyskanie informacji pomocnych i niezbędnych przy projektowaniu czy eksploatacji systemów miejskich wypożyczalni rowerów. Seminarium wychodzi naprzeciw tym potrzebom, Seminarium ma na celu prezentację dotychczasowej praktyki wdrażania i użytkowania miejskich systemów rowerów i przekazanie tej wiedzy zainteresowanym osobom i instytucjom. Seminarium jest adresowane do kilku grup potencjalnych zainteresowanych:
• Urzędników instytucji samorządowych szczególnie szczebla miejskiego oraz gminnego;
• Pracowników przedsiębiorstw komunikacji miejskiej;
• Pracowników departamentów i działów strategii, rozwoju i promocji miast;
• Przedstawicieli działów public relations firm i organizacji biznesowych identyfikujących się z aglomeracjami miejskimi, w których prowadzą swoją działalność.
Program seminarium jest ukierunkowany na dostarczenie (w sposób uporządkowany i logiczny) niezbędnych informacji koniecznych przy wdrażaniu systemów miejskich wypożyczalni rowerów w aglomeracjach miejskich i obszarach gminnych przyległych do miast. Duży nacisk położono na kwestie związane z rozbudową i modyfikacją już istniejących systemów w celu zwiększenia ich efektywności oraz sposobu ich postrzegania przez użytkowników systemów (mieszkańców miast). Znaczna część seminarium jest poświęcona problemom integracji systemów rowerów miejskich z innymi systemami komunikacji miejskiej na zasadzie wzajemnego uzupełniania się i współdziałania.
Treści przekazane w ramach seminarium w znaczny stopniu opierają się na praktyce funkcjonowania miejskich systemów rowerów zarówno na świecie jak i w polskich realiach. Pozwoli to w znacznym stopniu na uniknięcie błędów poprzedników w przypadkach nowo powstających systemów, a w przypadku systemów już istniejących zwiększy ich efektywność i poziom satysfakcji użytkowników.
Seminarium przeprowadzone zostanie w ramach projektu
TOR Centrum Szkoleniowe. Jest on ukierunkowany na dostarczenie uczestnikom aktualnej i wyczerpującej wiedzy z zakresu funkcjonowania rynku transportowego i infrastrukturalnego. Wydarzenia seminaryjne realizowane są w siedzibie ZDG TOR, a grupy uczestników liczą maksymalnie
10 osób.
Kontakt: Marta Rodziewicz
Cena
990 zł
Netto za każdego uczestnika
10:00
|
Wstęp
|
10:05
|
Historia rozwoju systemów wypożyczalni rowerów miejskich • Rozwój wypożyczalni rowerów miejskich na świecie • Generacje wypożyczalni rowerów • Przykłady udanych wdrożeń systemów rowerów miejskich • Wypożyczalnie rowerów miejskich w Polsce
|
10:30
|
Ogólny schemat wdrożenia systemu rowerów miejskich • „Ambasadorowie” systemu rowerowego • Polityka informacyjna • Planowanie systemu • Finansowanie • Stworzenie struktur instytucjonalnej i operacyjnej • Nabycie systemu i umowy • Start systemu • Monitorowanie i ocena
|
11:30
|
Projektowanie systemu rowerów miejskich • Definiowanie użytkownika • Doświadczenia użytkownika • Cele systemu (pierwotne i wtórne) • Atrybuty systemu • Problemy automatyzacji
|
12:15
|
Warstwa sprzętowa systemu • Elementy otoczenia • Rowery • Elementy stacji wypożyczeni • Systemy informatyczne obsługujące wypożyczalnie rowerów
|
13:00
|
Lunch
|
13:45
|
Planowanie systemu (ogólne przesłanki) • Identyfikacja użytkownika • Integracja płatności i identyfikacji • Systemy płatności i uczestnictwa • Kradzieże i wandalizm • Bezpieczeństwo użytkowników
|
14:30
|
Planowanie lokalizacji stacji wypożyczeń • Definiowanie strefy pokrycia • Planowanie rozbudowy systemu • Nasycenie terenu stacjami • Wskaźniki rower/uchwyt • Lokalizacja stacji – dobre praktyki • Uwarunkowania lokalne • Rozmiary stacji • Redystrybucja (równoważenie) wypożyczeń i zwrotów
|
15:15
|
Struktura organizacyjna systemu wypożyczeń rowerów miejskich
|
15:30
|
Model biznesowy i finansowy systemu • Właściciel i operator • Partnerstwo publiczno-prywatne PPP • Prywatne systemy wypożyczalni • Systemy bez stacji • Zamknięte (ograniczone) systemy wypożyczalni
|
15:45
|
Marketingi i promocja • Koncepcje promocji • Konsultacja projektu • Powierzchnia reklamowa • Promocja marek • Inne działania promocyjne
|
16:00
|
Podsumowanie i zakończenie seminarium
|
Cena
990 zł + VAT
od 31.05.2015
Warszawa
Siedziba ZDG TOR, Plac Bankowy 2 (XV piętro)