Komisje kolejowe 2021: Zadania, obowiązki, doświadczenia i dobre praktyki
08.04.2021
ONLINE
08.04.2021
POŁĄCZENIE JEST BEZPIECZNE
Prywatność podczas łączenia z tą stroną jest chroniona - dane, hasła, wiadomości, numery kart nie są widoczne dla innych użytkowników.
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
tylko
-892
do końca oferty promocyjnej
Obecnie obowiązujące przepisy dotyczące funkcjonowania bocznic kolejowych, w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem procesów ich eksploatacji i utrzymania, nakładają nowe obowiązki w zakresie zgłaszania Przewodniczącemu Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych oraz Prezesowi UTK wszelkich zdarzeń (wypadków i incydentów), badania przyczyn zdarzeń przez powołane w tym celu komisje kolejowe oraz rejestrowania zdarzeń i analizy ich wpływu na poziom bezpieczeństwa na bocznicy. Zakres tych obowiązków jest na tyle nowym i trudnym wyzwaniem dla użytkowników bocznic, że obejmuje on działania, które dla wielu z nich często nie stanowiły elementu o znaczącym wpływie na działalności bocznicy. Szczególnie działanie w zakresie powoływania i prac komisji kolejowych, które będą badały zdarzenie, ustalały jego przyczyny bezpośrednie i pośrednie oraz systemowe, stanowić będą wyzwanie głównie dla członków takich komisji.
Nasze szkolenie on-line jest odpowiedzią na te wyzwania i ma na celu dostarczenie użytkownikom bocznic i ich personelowi, który został powołany do pracy w komisjach kolejowych, wiedzy niezbędnej do podołania tym zadaniom.
Informacje organizacyjne:
Wydarzenie odbędzie się 8 kwietnia 2021 r. o godz. 09:00 i zakończy się ok. godz. 16:00. Wydarzenie jest przeznaczone do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie. Osoby, które zarejestrują swój udział w szkoleniu, otrzymają w osobnym mailu na kilka dni przed wydarzeniem link uprawniający do udziału. Po zakończeniu części merytorycznej szkolenia będzie możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem przewodnim wydarzenia. Prowadzący szkolenie postarają się odpowiedzieć na jak największą ich ilość.
Szkolenie przeprowadzone zostanie w ramach projektu TOR AKADEMIA, który jest ukierunkowany na dostarczenie uczestnikom aktualnej i wyczerpującej wiedzy z zakresu funkcjonowania rynku transportowego i infrastrukturalnego.
Chcesz zorganizować to szkolenie w swojej firmie w formule zamkniętej? Zapytaj nas o ofertę!
Kontakt:
Mateusz Gilewski
tel. 696 094 452
Cena
1090 zł
Netto za każdego uczestnika
9:00
|
Rejestracja uczestników na platformie szkoleniowej
|
9:10
|
Powitanie – wprowadzenie do zajęć
|
9:15
|
Praca komisji kolejowych – rozporządzenie MIB 2016/369
- zawiadomienie o zdarzeniu – załącznik nr 1 do rozporządzenia,
- powołanie komisji kolejowej i przewodniczącego,
- uprawnienia członków komisji,
- uprawnienia przewodniczącego komisji,
- protokół ustalenia stanu hamulców – załącznik nr 2 do rozporządzenia,
- protokół oględzin miejsca – załącznik nr 3 do rozporządzenia,
- protokół oględzin przejazdu/przejścia – załącznik nr 4 do rozporządzenia,
- protokół ustaleń końcowych – załącznik nr 6 do rozporządzenia,
- kwalifikacja przyczyny bezpośredniej – załącznik nr 5 do rozporządzenia,
- identyfikacja przyczyny pierwotnej,
- identyfikacja przyczyn pośrednich,
- identyfikacja przyczyn systemowych.
|
10:45
|
Przerwa
|
10:55
|
Nadzór Prezesa UTK i PKBWK nad komisjami kolejowymi
- Porozumienie UTK – PKBWK z dnia 3 czerwca 2016,
- Postanowienia szczegółowe – załącznik do porozumienia.
|
11:05
|
Poradnik podejmowania decyzji w badania wypadków i incydentów (Guidance on the decision to investigate accidents and incidents – ERA) oraz dobrych praktyk w zakresie raportowania (Guidance on good reporting practice – ERA)
- identyfikowanie wypadków i poważnych wypadków, incydentów,
- zbieranie faktów, tworzenie zapisów i dokumentacji,
- analizy i wnioski,
- rekomendacje.
|
11:25
|
Studium przypadku – warsztaty: praca komisji kolejowej – cz. I:
- incydent
- wypadek
- poważny wypadek
|
12:10
|
Przerwa
|
12:20
|
Studium przypadku – warsztaty: praca komisji kolejowej – cz. II:
- incydent
- wypadek
- poważny wypadek
|
13:30
|
Przerwa
|
14:15
|
Doświadczenia i wnioski z prac komisji kolejowych – rola i obowiązki Przewodniczącego Komisji Kolejowej, wykorzystanie technik i metod audytu w pracach Komisji
|
16:00
|
Zakończenie szkolenia
|
Cena
1090 zł + VAT
od 20.03.2021
ONLINE
ONLINE
Tylko dla zarejestrowanych uczestników