Komisje kolejowe: Zadania, obowiązki, doświadczenia i dobre praktyki
06.12.2022
ONLINE
06.12.2022
POŁĄCZENIE JEST BEZPIECZNE
Prywatność podczas łączenia z tą stroną jest chroniona - dane, hasła, wiadomości, numery kart nie są widoczne dla innych użytkowników.
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
Wypełnij formularz i kliknij “Zarejestruj się”
Potwierdź poprawność danych
Potwierdzenie zgłoszenia otrzymasz na podany adres e-mail
Zapłać kartą lub przelewem na podstawie faktury pro-forma
Weź udział w wydarzeniu!
tylko
-285
do końca oferty promocyjnej
Obecnie obowiązujące przepisy dotyczące funkcjonowania bocznic kolejowych, w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem procesów ich eksploatacji i utrzymania, nakładają nowe obowiązki. Dotyczą zgłaszania Przewodniczącemu Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych i prezesowi UTK wszelkich zdarzeń (wypadków i incydentów), badania przyczyn zdarzeń przez powołane w tym celu komisje kolejowe oraz rejestrowania zdarzeń i analizy ich wpływu na poziom bezpieczeństwa na bocznicy.Zakres tych obowiązków jest na tyle nowym i trudnym wyzwaniem dla użytkowników bocznic, że obejmuje on działania, które dla wielu z nich często nie stanowiły elementu o znaczącym wpływie na działalności bocznicy. Szczególnie działanie w zakresie powoływania i prac komisji kolejowych, które będą badały zdarzenie, ustalały jego przyczyny bezpośrednie i pośrednie oraz systemowe, stanowić będą wyzwanie głównie dla członków takich komisji.
Nasze szkolenie on-line jest odpowiedzią na te wyzwania i ma na celu dostarczenie użytkownikom bocznic i ich personelowi, który został powołany do pracy w komisjach kolejowych, wiedzy niezbędnej do podołania tym zadaniom.
Informacje organizacyjne:
Wydarzenie jest przeznaczone do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie. Osoby, które zarejestrują swój udział w szkoleniu, otrzymają w osobnym mailu na kilka dni przed wydarzeniem link uprawniający do udziału. Po zakończeniu części merytorycznej, jak i w trakcie szkolenia będzie możliwość zadawania pytań prowadzącym szkolenie.
Szkolenie przeprowadzone zostanie w ramach projektu TOR AKADEMIA, który jest ukierunkowany na dostarczenie uczestnikom aktualnej i wyczerpującej wiedzy z zakresu funkcjonowania rynku transportowego i infrastrukturalnego.
Chcesz zorganizować to szkolenie w swojej firmie w formule zamkniętej? Zapytaj nas o ofertę!
Kontakt:
Jacek Płaza
tel. 532 851 567
jacek.plaza@tor-wydawnictwo.pl
Cena
1090 zł
Netto za każdego uczestnika
8:50
|
Rejestracja uczestników na platformie szkoleniowej
|
9:00
|
Powitanie – wprowadzenie do zajęć
|
9:05
|
Praca komisji kolejowych – rozporządzenie MIB 2016/369
Czynności wstępne (25 minut):
- zawiadomienie o zdarzeniu – załącznik nr 1 do rozporządzenia,
- powołanie komisji kolejowej i przewodniczącego,
- uprawnienia członków i przewodniczącego komisji,
Oględziny miejsca i wstępne wnioski (30 minut):
- protokół ustalenia stanu hamulców – załącznik nr 2 do rozporządzenia,
- protokół oględzin miejsca – załącznik nr 3 do rozporządzenia,
- protokół oględzin przejazdu/przejścia – załącznik nr 4 do rozporządzenia,
- protokół ustaleń końcowych – załącznik nr 6 do rozporządzenia,
- kwalifikacja przyczyny bezpośredniej – załącznik nr 5 do rozporządzenia,
- identyfikacja przyczyny pierwotnej,
- identyfikacja przyczyn pośrednich,
- identyfikacja przyczyn systemowych.
|
10:00
|
Przerwa
|
10:10
|
Nadzór prezesa UTK i PKBWK nad komisjami kolejowymi
- porozumienie UTK – PKBWK z dnia 3 czerwca 2016 r.,
- postanowienia szczegółowe – załącznik do porozumienia.
|
10:25
|
Studium przypadku – praca komisji kolejowej cz. I – analiza zdarzenia na krajowej sieci kolejowej
- rola i obowiązki przewodniczącego komisji kolejowej,
- dokumentowanie, szkice, fotografie,
- wysłuchania, notatki i zapisy.
|
11:10
|
Przerwa
|
11:45
|
Studium przypadku: praca komisji kolejowej cz. II – analiza zdarzenia na krajowej sieci kolejowej:
- tworzenie scenariuszy zdarzenia,
- weryfikacja wiarygodności scenariuszy i wybór najbardziej prawdopodobnego,
- wnioskowanie, ostateczne ustalenie przyczyn - analiza porównawcza kluczowych ustaleń,
- rekomendacje i zalecenia.
|
13:15
|
Przerwa
|
13:25
|
Studium przypadku: praca komisji kolejowej cz. III - analiza zdarzenia na krajowej sieci kolejowej:- analiza protokołu ustaleń końcowych – przyczyny zdarzenia, wnioski i rekomendacje
- analiza raportu PKBWK – metoda wnioskowania, zakres i adresaci zaleceń
|
14:30
|
Dobre praktyki. Podsumowanie
- doświadczenia i wnioski z prac komisji kolejowych, wnioski ze studium przypadków i analizy działań komisji
- wykorzystanie technik audytowych w pracy komisji kolejowej.
|
15:00
|
Zakończenie szkolenia
|
Cena
1090 zł + VAT
od 02.12.2022
ONLINE
ONLINE
Tylko dla zarejestrowanych uczestników